Strategický cyklus

  1. Strategický cyklus

Celý strategický cyklus možeme naplánovať do týchto bodov:

  • Základné premisy
  • Situačné analýzy
  • Určenie stratégie
  • Realizácia stratégie
  • Kontrola stratégie
  1. Stanovenie základných premis (predpokladov)
  • Každý subjekt má mať predstavu prečo plus za akým účelom funguje
  • Poslanie organizácie = jej charakter, identita

Zmysel existencie – prečo za akým účelom

Normy chovania – predstavujú zásady a pravidlá pre jednania pri realizácií aktivít organizácie

  • U podnikateľských subjektov poslanie vymedzuje postoje organizácie voči trom základným faktorom = tzv. 3P produk – profit – personál
  • Manažéri, ktorí spracovávajú predstavu budúcej formulácie poslania, by si mali klásť nasledujúce otázky:
  • Akou chce byť organizáciou
  • Ako sa má firma javiť zákazníkom a nám, keď túto predstavu dosiahne
  • Čo chce, aby ľudia povedali o výsledkoch jej práce
  • Aké hodnoty sú pre jej činnosť najdôležitejšie
  • Ako jej predstava vyjadruje záujmy zákazníkov a hodnoty, ktoré sú pre ňu dôležité
  • Aké miesto má každý pracovník v predstave o budúcnosti

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *